duminică, 9 martie 2014

Impactul mesei de seara asupra glicemiilor de noapte

          De doua luni jumatate sunt intr-o vanatoare intensa de glicemii bune, cu scopul de a scadea ultima glicata de 8 spre un 6. Ne mai dorim un copil si ar fi bine sa exersez inca de pe acum in mentinerea unor glicemii normale. Din pacate ultimele zile au fost groaznice in aceasta privinta, acum de exemplu am peste 200...Stresul si dependenta de dulce la stres...
      La un moment dat pe cand incepusem sa mananc mese cu indice glicemic scazut, ajunsesem sa ma satur si fara prea multi carbohidrati.Mai ales la masa de seara nu mai simteam nevoia sa mananc foarte multi CH. Astfel am mancat de cateva ori cam 40CH in loc de 80 precum obisnuiesc. Prima data am avut glicemia 45 la 7 dimineata.... si ma intreb cate ore am stat sub nivelul marii...ma simteam grozanic, cu trupul inghetat si muschii inclestati. Facusem parca si o corectie care de obicei nu mi-ar fi facut probleme. Am dat vina pe corectie si nu am dat importanta faptului ca nu am mancat suficient la cina. Mi  s-a mai intamplat de cateva ori sa observ ca glicemiile de noapte scad abitir in conditiile in care nu as fi avut probleme de obicei. Asa ca nu mi-a fost greu ca in cele din urma sa observ ca totul avea legatura cu numarul mic de carbohidrati consumati la masa de seara. Asa ca am inceput din nou sa imi mananc glucidele  80 la numar si am intrat in normal, fara hipoglicemii de noapte.
         Am mai observat ca daca consum la cina alimente grele combinate cu carbohidrati pot experimenta o hiperglicemie la te miri ce moment al noptii...
        Ma lupt din greu sa mentin ora mesei de seara in jur de 19, 19:30, pentru a nu mai da in hipoglicemii pe la ora 23, cand se potenteaza actiunea rapidei ramasa in organism de la masa de seara.
        Indicele glicemic scazut aduce rezultate uimitoare asupra nivelului glicemiei postprandiale si nu numai. Partea dificila este cum reusesc sa mentin si numarul obisnuit de carbohidrati pentru ca nu imi doresc sa mananc low-carb. Am reusit din greu, nu insa cu o victorie rasunatoare, pentru ca de multe ori m-am plafonat pe anumite alimente.
        Nu am mai reusit sa scriu pe blog pentru ca...am dormit. Singurul moment al zilei cand pot intra pe net fiind noaptea, cand trag un cablu de 7m pe hol pana in dormitor. Ziua ar fi un prilej de disputa acest cablu, intre mine si copilas, ca sa nu mai zic ca laptop-ul ar fi in special vizat de catre pui.
         Ca sa ma intorc al oile mele, masa de seara este inca o problema nerezolvata complet pentru ca atunci cand ating un aspect ramane un altul fara rezultate bune. Ideal ar fi ca aceasta masa de seara sa nu fie grea, sa aiba suficienti carbohidrati, sa nu produca hiperglicemii nocturne, sa fie rapid de preparat, sa imi dea satietate si...sa fie gustoasa.
        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu