miercuri, 26 februarie 2014

Ingrediente pentru o eventuala hipoglicemie

              Dupa ceva timp de la episoadele cu hipoglicemii urate si dese as putea fi sigura acum ca stiu cat de cat ce anume le cauzeaza. Iata  de exemplu ingredientele pentru hipoglicemia de la ora 23 de astazi, care nu a apucat sa scada prea mult fiind prinsa din zbor:

  • am facut Lantusul la ora 12, la pranz, in loc de 8:30 dimineata, pentru ca rareaori aman injectia fiind plecata in oras dis de dimineata. Motivul? Pentru ca nu vreau sa fac Lantusul la 7 dimineata, pentru ca nu vreau sa risc vreo hipoglicemie in oras in cazul ca nimeresc gresit cu acul, pentru ca prefer sa mananc si dupa Lantus, pentru ca fiind frig nu imi place sa il injectez afara. In concluzie , datorita acestei intarzieri a intrat in actiune Lantusul dupa orele de pranz si pe la ora 23 era inca destul de puternica actiunea lui;
  • am mancat si facut injectia rapida de seara la ora 20, ceea ce presupune ca la ora 23 am avut mai multa rapida activa in corp, ramasita care si-a marit puterea datorita trecerii in alta parte a zilei, dupa miezul noptii ora veche. Acesta a fost principalul ingredient pentru hipoglicemia de la ora 23;
  • am mers destul de mult prin frig pe afara, ceea ce mi-a marit putin sensibilitatea la insulina, mi-a scazut necesarul de Lantus:
  • am mancat mai subtire la masa de seara, niste sos de rosii cu salvie si busuioc cu paine si o cana de lapte-80CH, mai putine proteine animale;
  • aveam si ceva corectie la bord de dupa hiperglicemia de dupa pranz- cauzata de panica generata de intarea in actiune a Lantusului odata cu varful de actiune al rapidei ...care m-a facut sa supratratez situatia cu glucoza multa;
      Am prins din zbor hipoglicemia  pe cand era un biet 85 la ora 22:47, un 79 la 22:58 cand am inceput sa tratez, de data aceasta cu prudenta,, pentru a nu avea hiperglicemii noaptea. Treaba s-a dovedit serioasa cand la urmatoarea testare la 23:05   aveam glicemia 64. Intr-un final am ajuns la 100 la 23:30 cand m-am simtit in siguranta, dupa ce am consumat treptat, cu prudenta si testari dese cam 40 CH. La 0:30 aveam 104 iar acum, la 1:30   99.
       Clar nu este bine sa fac Lantusul asa de tarziu, dar nu am ce face uneori. Cea mai buna ora pentru mine este 8:30-9 dimineata. Injectat dupa 10:30 imi complica mult viata.
       In ultimul timp adorm tun dupa ce imi culc copilul, atfel ca nu am mai reusit sa scriu pe blog, singurul moment al zilei cand pot face aceasta fiind nopatea. Sunt si in pana de subiecte. 
      (Am o intrebare pentru Florentina: Ce mai faceti voi? Valabil si pentru Dana :). M-am invatat cu narav sa mai am cate un semn de viata de la voi)
      In ultima luna hipoglicemiile si hiperglicemiile au fost o raritate. In ultimele zile insa am calcat iar in strachini cu autocontrolul, pentru ca nu am reusit sa am combinatii corecte de alimente la mese. Media pe glucometru pe 30 zile este 134 si sper din suflet sa reusesc sa ma mentin macar asa. Este oricum cel mai de calitate 134 din viata mea de diabetic, datorita lipsei hipo -hiperglicemiilor.
      Ma simt destul de obosita de toate eforturile zilnice insa incerc sa imi trag sufletul in fiecare dimineata pentru a vana cat mai multe glicemii bune, de dragul celor dragi si pentru mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu