marți, 4 februarie 2014

Carnetelul

            Visez la un CGM. E  scump. N-ar fi rea si o pompa. Wireless. Scump. Imi fac multe teste. Ma costa mult. Nu ar fi rau sa trec datele- carbohidrati, unitati de insulina, corectii, efort fizic etc- intr-un carnetel. Ieftin. Dar comoditatea e mare.
             In trei ani de diabet m-am intepat de atatea mii de ori. Ar fi fost mare lucru sa mai si notez cate ceva din ceea ce am facut pentru a-mi controla diabetul. Uitarea poate sa stearga orice informatie. Ca de exemplu nu imi mai amintesc detaliile din perioada cu premixata. Ce-i drept am incercat de cateva ori sa mentin evidenta dar nu a durat.
             De vreo saptamana incerc sa mananc mese cu indice glicemic mic sau cu incarcatura glicemica mica, pastrand insa numarul obisnuit de carbohidrati, pe cat posibil. E greu sa ai si una si alta. Pana si retele nu indica painea. Inca confund acesti doi termeni, indice si incarcatura. Ideea este ca incerc sa evit hiperglicemiile din prima ora de dupa masa si incerc sa am o glicemie cat mai constanta in rest. Rezultatele au fost uimitoare comparativ cu ultimele trei luni in care 250 mg/dl aproape ca devenise o regula dupa masa. Daca as mai face si putin efort fizic, unde si cat trebuie, ar fi wow!
            Din pacate....nu am notat ce structura au avut minunatele mese pe care le-am avut. E important cata paine a fost de exemplu la fiecare masa, 20g in plus sau in minus conteaza, in ce ordine am mancat alimentele, la ce ore am mancat, daca am facut efort fizic, ce nivel de stres am avut , cata insulina, glicemiile aferente, reteeetele, deja imi este lene .
            Pentru aceasta e bun un carnetel. Mic. Ieftin. La indemana.
Fara prescriptie medicala. De asezat pe coltul mesei si notat 1 minut totul. Rostul? Ca sa nu uit mai ales care alimente mi-au adus glicemii postprandiale bune. ( care sunt postprandialele, ce am mancat ?...)
            Ma indoiesc ca va tine mult timp, dar hai, de maine sa pun in functiune un mic carnetel.
            Iata de exemplu o cheie a succesului: salata de ton si platica cu boabe de porumb: o conserva de ton maruntit La Grande Famiglia - ca e mai ieftin si bun
 o conserva de platica in sos picant Sa ai pofta boierule,
 o conserva f mica de porumb dulce Daucy fara zahar-15 CH /cutie- ma indoiesc, 
zeama de la o lamaie, 
o ceapa medie rosie sau alba taiata julien sau cum vrei si poti
           Eu am mancat  o treime din salata-15-20 CH,( am constatat ca trebuie sa tin cont si de CH din ceapa si zeama de lamaie), mancata cu 50 g paine de casa cu nuca neaparat- ca se digera mai lent adica are indice glicemic mai mic. Urmata de un alt fel de mancare..am uitat( iata  de ce era bun carnetelul). 
             Pentru ca  din salata  si paine  nu am toti CH mai trebuie sa mananc ceva. Nu pot adauga tot paine, ca sa nu am boom hiperglicemic mai tarziu.Am constatat ca scad prea mult glicemiile de noapte daca nu mananc suficienti CH la masa de seara.
             Sau...mai stie cineva cate unitati de insulina am facut si cand ,de am avut succes dupa un pranz cu paste cu branza si  zahar?
Sau cati CH am luat la cutare hipoglicemie de nu am avut o crestere mare  a glicemiei dupa aceea? Sau de ce m-am trezit cu 58 intr-o dimineata la ora 6, ce am mancat la cina, sigur nu toti CH complecsi...
             

           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu