duminică, 4 mai 2014

Un Sfant care vindeca diabetul

              In putinele momente in care am  citit viata vreunui Sfant am cautat oarecum indoielnica minunea tamaduirii de diabet. Am gasit tot felul de minuni: vindecari de cancer, de paralizie, boli de ochi , de stomac dar nu am gasit si  vreo istorisire a vindecarii de diabet.
            Ce e drept nu am citit suficient de mult, dar aceasta era situatia, ca nu am gasit nimic si m-am consolat ca diabetul este un must have, de care nu mai scapi . Cred ca orice vindecare e posibila, insa in adancul meu am convingerea involuntara ca diabetul isi are rostul sau si ca nimic nu e intamplator.
                Cel putin mie diabetul mi-a folosit enorm, crutandu-ma de anumite probleme cu anumite persoane, care ma inconjurasera teribil la vremea respectiva. Asta a fost. Si viata e un pic mai organizata . Si alimentatia mai atenta. Nu se bucura nimeni ca are diabet, insa exista si cateva aspecte pozitive in a-l avea, aspecte care ajuta la mentinerea optimismului.
               Apropos de aceasta am observat pe vloguri, pe You tube, ca multi diabetici sunt plini de optimism si voiosie dar in acelasi timp nu mi-a scapat faptul ca poarta cumva in adanc o imensa durere acoperita de bucuria pe care o emana ei. Nu poti fi niciodata fericit ca ai diabet, dar te poti simti un invingator, poti spera si poti pana la urma sa fi om ca toti oamenii sanatosi si sa realizezi ce doresti in viata, insa cu un efort mare, care te face puternic si victorios.
              Ei bine, sa ma intorc la subiect.
              Cred ca pe Sfantul Efrem( sarbatorit in fiecare an pe data de 5 mai), caci despre el e vorba, l-am cunoscut inainte de a face diabet. De la cineva care se vindecase de o problema la coloana cu ajutorul sau. Apoi cu alta ocazie am primit o carte cu viata,, minunile si acatistul sau. M-a cutremurat multimea suferintelor prin care a trecut acest Sfant Mucenic. Iata aici un link unde e povestita foarte pe scurt viata sa:Viata si icoana Sf Efrem cel Nou-5 mai
                     I-am cerut ocazional ajutorul si treptat am dobandit multa incredere in el. Am luat cu mine o iconita a lui cand am nascut si m-a ajutat sa nasc usor si in mai putin de o ora.  Si natural pentru ca tare m-am temut sa nu se ajunga la cezariana. Copilasul s-a nascut la ora 9 dimineata , ora la care Sfantul s-a nascut pentru vesnicie prin mucenicie.
             Pe cand eram la tara si coplesita de niste glicemii mari care nu se mai terminau, in urma cu un an, am inceput sa citesc Acatistul Sfantului Efrem, pe care de mult timp il uitasem si mi s-au inlacrimat ochii cand am ajuns la randul Bucura-te , cel ce ai vindecat boala diabetului!.Sunt doua variante ale Acatistului si in unul dintre ele apare acest rand. Nu am indraznit sa ii cer totusi vindecare, dar mereu ii cer glicemii bune. Mereu, e mult spus, pentru ca imi amintesc de Sfant de abia cand dau iar de glicemii mari. 
            Dupa ce m-am intors la Bucuresti, in septembrie, glicemiile au fost atat de bune cum nu au fost nici in primul an de diabet, incat as fi crezut ca pancreasul meu s-a mai inzdravenit.
           Binenteles ca am uitat iar sa ii mai cer ajutorul si de abia in ianuarie dupa o perioada foarte lunga de hiperglicemii , dar mai ales dupa o hipoglicemie de 26 care m-a facut sa am o fobie de a nu face astfel de  hipo i-am cerut iar ajutorul citindu-i Acatistul si efectul s-a cunoscut de a doua zi. Timp de doua luni nu am cunoscut nici hipo nici hiper, poate doar ocazional cate un hiper. In plus nu mai aveam deloc frica hipoglicemiilor. Si iar am uitat de el, si iar am inceput sa fac hiperglicemii.
            Intr-o dimineata insa am inceput sa am glicemii foarte bune si ma tot gandeam ce am mancat, cum de. Pana cand m-a sunat o cunostinta care printre altele mi-a spus ca in urma cu o seara a citit Acatistul Sfantului Efrem si s-a gandit si la mine. Am fost coplesita de dragostea Sfantului si fata de uituci...
           Necesarul de bazala nu numai ca mi-a revenit de la 12 la normal-10u , dar dupa un timp a ajuns chiar la 9 u.
          In continuare ii cer (cand imi amintesc...) glicemii bune. Nu pot sa ii cer vindecare. Insa i-am cerut si multe alte lucruri: armonia in familie intr-o perioada cand ieseau tot timpul scantei, ajutor la operatia de cancer pentru tatal meu ( in iulie anul trecut a fost operat de cap de pancreas, a doua operatie ca dificultate dupa transplantul de ficat, zicea medicul care l-a operat), si am indraznit sa ii cer ...un CGM care este pe drum si tare sunt curioasa daca nu cumva vine chiar maine, 5 mai cand e ziua lui de praznuire.
            Tatal meu a fost bine dupa operatia care a durat 5 ore. Nu si-a pierdut pofta de mancare cum se intampla de obicei dupa asa ceva, nu a capatat scaune diareice, iar lipaza are valoarea ca la un om sanatos. Markerii tumorali au iesit negativi la 3 luni de la operatie si mai vedem la controlul de la alte 6 luni. Avem emotii... Inca nu a facut chemioterapie. Aceasta operatie e printre cele cu sansele cele mai mici de supravietuire, cancerul de cap de pancreas fiind extrem de galopant. In afara de aceasta dintre cele 10% dintre cazuri care sunt operabile un alt mic procent revine celor care de fapt pot fi operati, restul sunt inchisi la loc fara succes. Iar din cei deja operati multi mor in primele trei luni. Nu vreau sa ma laud si sper din tot sufletul sa se intample in continuare o minune cu tatal meu. Pe 8 iulie se face un an de la operatie. Toamna trecuta tatal meu a taiat deja lemne, a prasit in primavara aceasta si in continuare... mila lui Dumnezeu si ajutorul Sfantului Efrem.
           Poate nu era locul sa povestesc si acesta aici dar e o minune care m-a coplesit enorm si mi-a dat sentimentul minunat de siguranta si ocrotire pe care un Sfant o poate darui. Si e legata tot de pancreas :)
           Sfinte Mucenice  Efrem daruieste glicemii bune tuturor care au diabet!
     P.S:     Sfantul Mare Mucenic Efrem si-a sfarsit viata pamanteasca prin mucenicie pe data de 5 mai 1426, la varsta de 42 de ani dupa ce fusese deja chinuit timp de 8 luni de catre pagani. Sfintele lui moaste se afla in Grecia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu