miercuri, 27 noiembrie 2013

Insulina Lantus

              Lantus este o insulina bazala care se poate administra o data pe zi, in orice moment al zilei, la aceeasi ora. Mai detaliat vezi aici.
            Este o insulina care imi place foarte mult cum lucreaza si nu as renunta la ea decat daca mi-ar trece diabetul sau daca as avea o pompa de insulina. Sper sa nu dispara de pe piata.
            Singura bataie de cap pe care mi-a dat-o a fost cand am nimerit cu acul intr-un vas mic de sange si am facut hipo 24 in cateva minute. Fiind o persoana slaba cred ca s-a intamplat pentru ca am introdus acul perpendicular si astfel a intrat mai adanc sau pur si simplu am nimerit sansa una la un milion-zic si eu, de a injecta direct in sange. Zic unii ca o persoana din doua mor daca dau de faza asta...Am mai nimerit de cateva ori asa dar nu a fost la fel de grav, am avut o hipoglicemie  moderata.
            Uneori mai ustura insa nu se compara cu usurimea Moldaminului sau a vreunui alt antibiotic injectat.
             Sunt foarte multumita de modul in care actioneaza si l-am folosit si in sarcina fara sa imi creeze probleme, dimpotriva.
            Lantusul este ca o pompa de insulina injectabila adica administreaza in fiecare moment cat trebuie, mai putin la sfarsitul perioadei de actiune , mai ales daca aceasta e la revarsatul zorilor pentru cine injecteaza dimineata.
            Eu prefer sa il injectez dimineata pentru ca mi se potriveste cel mai bine asa si nu am deloc hipoglicemii nocturne din cauza lui. Mai nou am descoperit ca imi merge si mai bine cu el daca il injectez dupa ora 10am pentru ca astfel ma trezesc cu o glicemie mai buna urmatoarea dimineata , dat fiind ca astfel am mai mult Lantus activ in orele matinale.Precizez ca eu nu necesit multa insulina noaptea.
            In timpul sarcinii era amuzant faptul ca nu reuseam sa obtin decat 75 sau 100 glicemia de dimineata cu o diferenta de o unitate de Lantus, niciodata 80. Cand am injectat de curand dupa 10am am reusit sa am si 80. De multe ori mi-as dori sa existe posibilitatea de a doza jumatati de unitate de Lantus fara a comite spargeri de alte device-uri. Ma multumesc insa si cu 1u finete, mai ales ca la un moment dat am primit Lantus Opticlick in loc de Solostar si avea gradatie la 2u ceea ce ma expunea la extreme. Pana la urma am comis o spargere. De fapt sotul. A spart penul preumplut Opticlick si l-a introdus in alt pen in care s-a potrivit, din fericire.
                Injectat dimineata am dupa 4 ore momentul in care incepe sa actioneze, moment care la mine este ca un varf de actiune, adica scade cam cu 100mg/dl glicemia si apoi din ce in ce mai putin, pentru ca noaptea sa ajunga exact cat imi trebuie pentru a veni dimineata cu glicemii bune fara hipoglicemii.
              Probabil persoanelor cu rezistenta mare la glicemie sau care au glicemii mari spre dimineata le este mai util sa injecteze Lantusul seara. Daca l-ar injecta dimineata le-ar trebui cantitati enorme de Lantus celor care fac cateva zeci de unitati seara, dublu probabil. Dupa parerea mea cred ca ar fi bine sa fie injectat  seara cu 4 ore inainte de a adormi pentru a prinde o eventuala hipoglicemie cand incepe Lantusul sa actioneze si de a consuma glucide dupa caz.
              Dimineata aproape orice ora e buna pentru injectare, dar mai ales 10-11, depinde de caz. Daca exista tendinta de hiperglicemie matinala nu este bine sa existe subinsulinizare datorita disparitiei efectului bazalei si atunci este de preferat ora 8am. Cred ca din acelasi motiv nu este bine sa fie o ora dupa pranz   Cred ca nimeni nu isi face Lantusul la pranz, plus ca va creste riscul de hipoglicemii nocturne, datorita faptului ca un Lantus facut dimineata sau ziua trebuie supradozat pentru a acoperi cu succes si perioada noaptii .
               Ura, iata  ce am gasit aici .
               Cam atat despre Lantus.
               
             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu