joi, 16 ianuarie 2014

Eu si low- carb in diabet

         Din cand in cand imi flutura prin fata ochilor cate un articol despre dieta low carb si pare fascinant, dar suna a foame.
         Pe termen scurt , cel putin, pare sa regleze glicemiile. Nu imi place deloc faptul ca organismul incepe sa functioneze pe cetone, nu mi se pare deloc normal aceasta. Si nici persoanele care mananca low carb nu au pe chip o stare de bunastare. Par flamande, obosite...
          Fara sa vreau am mancat si eu intr-o perioada mai low carb, adica cu carbohidrati mai putini. In perioada cu premixata. Am tot scazut din CH pana mi-au ramas cam 130 si pe aceea ii ardeam in mare parte pe stepper. Glicemiile erau tinute cat de cat in frau, insa nu ma simteam bine deloc, tot timpul obosita, pana la epuizare. Pana la un moment dat cand glicemiile nu mai scadeau, aveam hiperglicemii multe. Nu gaseam explicatia...Facem miscare si mai rau crestea glicemia.
           Am rascolit internetul, mai ales pe forumurile din State si am gasit ca prin minune pe careva care se plangea ca face miscare multa, mananca low carb si are hiperglicemii in schimb. M-am regasit imediat, eu faceam cam o ora, o ora jumatate de miscare zilnic, chiar si noptea. Cu premixata nu poti face corectii.
          Careva care parea mai iscusit pe forum, i-a dat o idee persoanei respective sa manance mai multi carbohidrati. Dupa un timp aceasta revine incantata ca i s-a rezolvat problema. M-am bucurat si eu si am trecut la fapte mancand mai multe glucide.
          A functionat si la mine spre marea mea incantare.
          Organele si creierul au numai ele nevoie de aproximativ 160 CH pentru o buna functionare. Daca nu au acest necesar de glucide organismul incepe sa arda lipide si apoi proteine, aparand cetonele.
         Partea atragatoare a low-carbului in diabet mi se pare aceea ca faci mai putina insulina si riscul de hipoglicemii este mai scazut. Unii oameni reusesc sa aiba glicemii aproape normale astfel. Nu stiu pe ce perioada si cum se simt. La mine nu merge clar. Unii oamnei mananac si 50 CH pe zi sau si mai putin. Un 100 CH e ceva mai rezonabil.
          Mi se pare inca un subiect atragator, dar nu ma convinge. Si nu imi place senzatia de foame teribila.  Voi incerca sa ma documentez mai mult, dar mi-e teama ca tot nu ma va convinge.
          Dupa ce voi intarca copilul voi mai renunta din carbohidratii de la mese, din 80 voi incerca sa mananc 60 CH, ar fi 3u insulina rapida. As manca 180 CH pe zi. Lucrurile vor fi probabil ceva mai simple in materie de hipoglicemii. Oricum va trebui sa renunt la acesti carbohidrati altfel as lua in greutate .
          In prezent mananc cam 250 de CH cu tot cu tratatii hipo sau greseli de calcul, pot ajunge si la 300CH. Iar greutatea corporala a fost constanta de luni de zile, 57,5 kg. Aceasta pentru ca alaptez, altfel ar fi clar prea multi.
          Sunt deschisa sa aflu cat mai multe despre low-carb, doar din curiozitate.
         Ce mi se pare important este ca glucidele pe care le consumam sa fie de calitate, adica din fructe si legume crude cereale, alimente nerafinate. Mi-am propus sa renunt la zahar pentru tratarea hipoglicemiilor. Ma gandesc sa folosesc iarasi glucoza, numai sa gasesc o metoda sa o fac pulbere. Ma gandesc si la glucoza aceea folosita pentru testul de toleranta. Se pare ca un plic de 75 g ar fi 4 lei la farmacie.
          In diabet este important ca alimentatia sa fie echilibrata si sa contina nutrientii necesari organismului. Diabetul este un mare consumator de vitamine si generator de radicali liberi. De aceea trebuie sa ii venim in intampinare cu alimente cat mai sanatoase. 

        
         
       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu