joi, 3 octombrie 2013

Dovleacul

              Nu mi-a placut niciodata dovleacul, cel mult m-am avantat la putina placinta dar mi-a fost greata dupa aceea. De altfel nici morcovii cruzi nu imi plac. Cred ca de fapt nu prea suport legumele bogate in betacaroten.
               De un timp am numai dovleac in cap. Pur si simplu imi vine sa mananc dovleac. Copt in cuptor si cu putina miere sau zahar deasupra. Si un pic de scortisoara. Fara aluat.
               Zis si facut. Mi-am luat in ziua cu glicozilata o bucata frumoasa de dovleac de la piata si l-am bagat la cuptor. A fost culmea.. deliciooos. Are cam multi carbohidrati, 20/100g, crud, adica o felie destul de mica. 
               Cautand pe internet numarul de carbohidrati am gasit ca dovleacul de placinta este bogat in betacaroten care are un rol bun in reglarea glicemiei, contine multa vitamina A (100g are 75%din necesarul pe o zi) , regleaza digestia s.a.
                Acum doua zile cautand niste informatii despre diabet pe net am dat intamplator peste o stire: cercetatorii japonezi  au descoperit ca dovleacul ar putea vindeca dibetul , regenerand celulele beta. Bine, ei au folosit extract de dovleac, pe soricei. Si s-a imbunatatit starea lor, nu specifica sa se fi vindecat. La om cum o fi?
              Oricum nu cred ca poate fi ceva rau sa beneficiez de consumul de dovleac. Macar pentru vitamina A pe care o contine.
              Oare instinctul nu ne-ar putea indrepta spre alimentele care ne ajuta in bolile pe care le avem? Asta daca renuntam la obiceiurile proaste alimentare pentru a simti corect lucrurile.Asa cum pisicuta stie ce ierburi sa manance cand are indigestie...         

5 comentarii:

  1. Pentru a obtine extract de dovleac crud folositi proportia 20% dovleac 80% alcool de 60 de grade(asta pentru ca dovleacul are apa in el).se lasa la macerat 21 de zile dupa care se strecoara.se mai lasa 3 zile dupa care se strecoara iar dupa care se administreaza 50 picaturi la 100 ml.apa de doua ori pe zi.inainte de masa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc! Stiti cumva daca are contraindicatii extractul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Numai daca aveti vreo afectiune care sa fie afectata de alcool,in acest caz puteti obtine extractul folosind otet de mare dar numai din cel facut in casa.

      Ștergere
  3. Puteti renunta la zahar si miere, n-aveti nevoie de astea. Folositi doar scortisoara. Oricum e dulce si trebuie consumat cu moderatie. Daca mai puneti si zahar, e aiurea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu consum dovleac copt pur și simplu, fără nimic pe el.Este delicios.

      Ștergere