sâmbătă, 12 octombrie 2013

Pranzul

        A doua masa principala a zilei, pranzul are  in special rolul de a ne furniza principiile alimentare necesare pentru refacerea organismului. Este o alta masa care, daca este cumpatata, nu ne ingrasa( pentru cei interesati de cure de slabire).
       Prefer sa iau pranzul la ora 13, desi nu reusesc totdeauna sau cel mult ora 14, pentru ca nu vreau sa trec cu digestia carbohidratilor peste ora 16 cand apare o moderata rezistenta la insulina (este normala, fiziologica).
        Pentru masa de pranz ma ajuta o structura a acesteia alcatuita in principal din carbohidrati rapizi, temperati de unii medii sau lenti si  de alimente care se digera mai lent,proteine animale, dar nu in cantitate mare. Aceasta pentru ca sunt foarte sensibila la insulina. Pentru cei rezistenti la insulina cred ca li se potriveste un indice glicemic cat mai mic al pranzului.
        Ar fi ideala o salata inainte de aceasta masa, eventual dreasa cu putin otet de mere cu miere. Nu reusesc asta.
        Consum lapte la toate mesele pentru lactatie. Pe mine ma ajuta si ma intareste acest lucru. Se simte totdeauna efectul benefic, alaturi de ciorba de carne de pasare.
        Conteaza ordinea in care consum alimentele si fac acest lucru in functie de ce astept de la glicemiile mele.
         De obicei iau carbohidratii rapizi, adica fructele sau daca nu, laptele. Pentru a preintampina o eventuala hipoglicemie dupa masa.
        Trebuie sa fiu atenta la combinatiile cu bum hiperglicemic care explodeaza taman la masa de seara sau oricum dupa ce trece efectul insulinei de la pranz.(sarmale cu carne si orez si paine 60CH de ex sau foietaj cu branza)
        O vreme nu am mai mancat paine, mai deloc si nu am avut glicemii bune. Nu stiu daca are vreo legatura sau e o coincidenta ca am glicemii bune de cand mananc si paine ( facuta in casa la masina) la toate mesele.
        Este bine ca alimentele consumate la pranz sa aiba un indice de satietate mare pentru a nu fi tentati sa mai ciugulim printre mese. Cred ca salata aceea ar rezolva acest lucru. Eu nu am gustari.
         Nu bem apa la masa ca sa nu ingreuiem digestia alimentelor.
         Nu imi mai vin alte idei, poate mai revin asupra acestei postari.
         
        
         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu