luni, 28 octombrie 2013

Ora de iarna si diabetul

            Sunt putin derutata de cand cu schimbarea orei. Atunci cand trebuie sa fac corectii sau daca intarzii o masa trebuie sa  ma gandesc daca s-a dat ora asta in urma sau inapoi, cat era inainte de modificare, in ce interval  al zilei se incadreaza corectia. Una este sa fie 3am alta 4am, una e 11am alta e 12...Alta e 22:00 alta e 23:00.
               Astazi  la ora 22, dupa ora de iarna, a trebuit sa aplic o corectie. Am fost tentata sa imi fac 1,5u dar mi-am amintit ca e ora de iarna, asa ca am facut 1u, pentru ca inainte era ora 23 si  deci varful  acestei corectii vine acum dupa miezul noptii cand am sensibilitatea cea mai mare la insulina. Imi va scadea cu 100 glicemia, dupa ora 0:00. Daca nu era ora schimbata ar fi scazut cu 80mg/dl, pana in miezul noptii. 
           Ma intrebam daca dupa o vreme cu noua ora granitele sensibilitatii la insulina se vor aseza pe aceleasi ore ca inainte sau se vor adapta noului program de somn si activitate. Am intrebat un medic si mi s-a spus ca se vor mentine pe vechile ore. Adica de acum inainte, pana la ora de vara, ora 3am va fi inceputul cresterii rezistentei mele de dimineata la insulina, nu 4am. Oricum voi fi cu ochii pe glicemii.
           Astazi, pe ora de iarna, am avut o usoara hipoglicemie la 11,30 in loc de 12,30. Ei, a trecut doar o zi de la mutarea orei.
          Probabil voi continua un timp sa fiu buimacita. Pana una alta ma bucur de mai mult somn, pentru ca noptile sunt mai lungi. Pana si copilasul meu e mai somnoros si adoarme mai devreme. Saptamana trecuta a implinit un an. Anul trecut nu am avut timp nici macar sa ma gandesc la schimbarea orei, nu mai erau nici zile, nici nopti, totul era atemporal, in efortul de a ingriji un nou- nascut.
          Nu-i mare lucru cu schimbarea orei, dar este inca un mic detaliu care uneori poate conta foarte tare.1u sau 1,5 face diferenta intre o glicemie normala si o hipoglicemie nocturna.
         In concluzie, aspectul care mi e pare cel mai important odata cu trecerea la ora de iarna, este ca trebuie sa fim atenti cu corectiile facute dupa ora 21:30 (NovoRapid) pentru ca vor avea varful dupa vechiul miez de noapte. Cine are alte insuline trebuie sa calculeze altfel, dar trebuie sa tina cont  de schimbarea orei, pentru a nu avea hipoglicemii nocturne pe rapida.
            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu